برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جی ام سی یوکان 2021 رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ جي‌ام‌سي از مدل جديد يوکان براي سال ۲۰۲۱ رونمايي کرد. اين خودرو با دو پيشرانه‌ي V8 و جعبه‌دنده جديد ۱۰ سرعته به بازار عرضه خواهد شد. اين روزها فروش خودروهاي کراس‌اور افزايش پيدا کرده اما جي‌ام‌سي تمرکز خود را روي شاسي‌بلند بزرگ گذاشته و حالا از مدل جديد يوکان و يوکان XL رونمايي کرده است. مدل جديد يوکان که از اواخر سال جاري ميلادي وارد بازار خواهد شد در نماي رو‌به‌رو شباهت زيادي با مدل جديد جي‌ام‌سي سيرا دارد. اين مدل نيز مانند وانت سيرا از يک جلوپنجره‌ي بزرگ برخوردار است که در دو سمت‌ آن چراغ‌هاي C شکل به چشم مي‌خورند. در بخش پاييني نيز مه شکن‌هاي طرح عمودي قرار گرفته‌اند. سپر مدل جديد يوکان هم از نظر آيروديناميکي نسبت به قبل بهبود يافته است. براي اينکه ظاهر جي‌ام‌سي يوکان جديد با شورولت تاهو و شورولت سابربن تفاوت داشته باشد، جي‌ام‌سي از همان چراغ‌هاي عقب L شکل مدل آرکاديا در اين مدل استفاده کرده است. با اينکه ظاهر يوکان همچنان آشنا به‌نظر مي‌رسد ولي ابعاد آن رشد کرده‌اند به‌طوري‌که طول خودرو ۱۵۵ ميلي‌متر و فاصله‌ي محوري آن نيز ۱۲۴ ميلي‌متر بيشتر از مدل قبلي است. به لطف اين افزايش طول، نسل جديد يوکان حالا ۲۴۷ ميلي‌متر فضاي پاي بيشتري در اختيار سرنشينان رديف سوم خود قرار مي‌دهد. همچنين فضاي حمل بار نيز به ۷۹۸ ليتر رسيده است که قابليت افزايش آن تا ۳۴۸۰ ليتر وجود دارد. مدل يوکان XL نيز ابعادي بزرگ‌تر از قبل دارد اما تفاوت آن چندان محسوس نيست. طول اين مدل ۲۳ ميلي‌متر و فاصله‌ي محوري آن ۱۰۴ ميلي‌متر بيشتر شده است. فضاي پاي رديف سوم اين مدل هم ۵۶ ميلي‌متر افزايش را تجربه کرده است. فضاي بار جي‌ام‌سي يوکان XL واقعا بزرگ بوده و جي‌ام‌سي حجم ۴۰۹۷ ليتر را براي آن اعلام کرده است. با قدم گذاشتن به داخل جي‌ام‌سي يوکان جديد، راننده خود را در فضايي خواهد يافت که کيفيت آن نسبت به قبل افزايش پيدا کرده است. ويژگي‌هاي برجسته فضاي داخلي اين مدل نمايشگر ۱۰ اينچي سيستم اطلاعاتي و سرگرمي، نمايشگر پشت فرمان ۸ اينچي، سيستم هداپ ۱۵ اينچي (HUD)، سانروف پانوراما و سيستم سرگرمي براي سرنشينان عقب با دو نمايشگر لمسي ۱۲.۶ اينچي هستند. کابين نسخه‌ي استاندارد جي‌ام‌سي يوکان به شورولت تاهو و شورولت سابربن شباهت زيادي دارد ولي مدل Denali کابيني بسيار لوکس با صندلي‌هاي متفاوت و تزيينات چوبي روي داشبورد دارد. در مدل‌هاي Denali AT4 و SLT امکان سفارش کنسول مرکزي متحرک نيز وجود دارد. اين کنسول مي‌تواند به‌صورت کشويي تا ۲۵۴ ميلي‌متر حرکت کند و فضايي اضافي براي قرار دادن يک کيف را در اختيار راننده قرار مي‌دهد. زير کاپوت جي‌ام‌سي يوکان جديد، به‌صورت استاندارد يک پيشرانه‌ي ۵/۳ ليتري V8 ديده مي‌شود که ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۹ نيوتن‌متر گشتاور دارد. اين پيشرانه از فناوري غيرفعال‌سازي سيلندرها برخوردار است و به يک جعبه‌دنده‌ي ۱۰ سرعته‌ي جديد متصل شده است. در مدل‌هاي Denali خريداران پيشرانه‌ي بزرگ‌تر ۶/۲ ليتري V8 را دريافت خواهند کرد که توانايي توليد ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۲۳ نيوتن‌متر گشتاور را دارد.مشتريان امکان سفارش پيشرانه‌ي جديد ۳ ليتري ۶ سيلندر ديزلي با قدرت ۲۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۶۲۳ نيوتن‌متر را هم براي جي‌ام‌سي يوکان دارند. در کنار موتورهاي جديد، امکان خريد جي‌ام‌سي يوکان با سيستم چهارچرخ محرک Active Response 4WD نيز وجود دارد. جنرال موتورز اطلاعات زيادي در مورد اين سيستم منتشر نکرده ولي گفته شده که اين سامانه‌ي چهارچرخ محرک به يک ديفرانسيل لغزش محدود الکترونيکي مجهز است. جي‌ام‌سي يوکان و يوکان XL به سيستم تعليق تعليق مستقل در محور عقب مجهز شده است که مي‌تواند راحتي بالا در کنار توانايي‌هاي حرکتي مناسب را فراهم کند. امکان بهتر شدن سواري اين خودرو با سفارش سيستم تعليق بادي انطباقي و Magnetic Ride Control وجود دارد. با اينکه جي‌ام‌سي يوکان يک خودروي آفرود تمام عيار نيست اما جنرال موتورز اقدام به معرفي پکيج آفرودي AT4 براي اين خودرو کرده است. اين پکيج شامل، سيني محافظ زير خودرو، دنده کمکي دو سرعته و تايرهاي آفرودي گودير هستند. ساير امکانات اين پکيج شامل سيستم کنترل حرکت شيب سرپاييني و سيستم کنترل کشش باحالت رانندگي آفرود مي‌شوند. مانند بسياري از خودروهاي مدرن جي‌ام‌سي يوکان نيز به سيستم‌هاي کمکي رانندگي مختلفي مي‌تواند مجهز شود. اين سيستم‌ها شامل ترمز اضطراري خودکار، هشدار برخورد از جلو، ترمز عابران پياده و هشدار وجود عابر در عقب خودرو، رادار بين خطوط، هشدار نقطه کور، حرکت بين خطوط، هشدار خروج از مسير و سيستم کمکي پارک جلو و عقب هستند. جي‌ام‌سي يوکان و يوکان XL مدل ۲۰۲۱ از تابستان آينده وارد بازار خواهند شد و قيمت‌ آن‌ها نيز با نزديک شدن به زمان عرضه اعلام مي‌شود.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره